علائم بیماری کلامیدیا
نوشته شده توسط : salamatpedia

علائم بیماری کلامیدیا چیست؟

بسیاری از افراد مبتلا به کلامیدیا هیچ گونه علامتی را تجربه نمی کنند. بروز علائم ممکن است چندین هفته پس از ابتلا آشکار شوند. دیگر افراد نیز امکان دارد تا چندین ماه هیچ علامتی را تجربه نکنند.

علائم کلامیدیا در زنان شامل موارد زیر می شوند:

از جمله علائم کلامیدیا در مردان نمونه های زیر هستند:

علاوه بر توضیحات بالا، امکان ابتلا به عفونت کلامیدیا در مقعد، چشم ها و گلو نیز وجود دارد. این بیماری در مردان و زنان می تواند سبب درد، خروج ترشحات یا خونریزی در مقعد یا التهاب و قرمزی چشم ها (کونژکتیویت) شود. کلامیدیا در گلو معمولا با علائمی همراه نیست.

چگونه باید آزمایش ابتلا به کلامیدیا را انجام داد؟

افراد باید حتی در صورت نبود علائم، آزمایش ابتلا به کلامیدیا را انجام دهند. آزمایش ابتلا به کلامیدیا آسان و بدون درد است. در این آزمایش، متخصص از فرد یک نمونه ادرار درخواست کرده و یا با یک گوش پاک کن از نواحی مشکوک به ابتلا نمونه برداری می کند. این نواحی معمولا پایین رحم (دهانه رحم)، واژن و نوک آلت تناسلی مردانه (میزراه) را شامل می شوند.

در صورت داشتن رابطه جنسی دهانی یا مقعدی، باید یک نمونه از مقعد یا گلو گرفته شود. در برخی کشور ها، تست های خانگی تشخیص ابتلا به این بیماری نیز وجود دارند. در صورتی که جواب آزمایش کلامیدیا مثبت باشد، فرد باید به تمامی شرکای اخیر خود انجام آزمایش و در صورت نیاز درمان را توصیه کند. در صورت نیاز به راهنمایی در این باره باید با پزشک خود مشورت کرد.

ادامه مطلب...

 




:: برچسب‌ها: علائم-کلامیدیا , عفونت , رابطه-جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: